
Santa Maria de Besora

Recorrerem en aquesta 13a etapa el tram que uneix Santa Maria de Besora amb la Farga de Bebié, és un tram curt de no massa dificultat i amb el descens com a protagonista, ja que retrobarem el Ter. La bellesa d’aquesta etapa la localitzem en la troballa dels castells, primer el castell de Besora pel que passarem sota la seva obaga, data del s. IX i malauradament en ruïnes, acompanyat de l’església romànica de Santa Maria. Ja en els darrers kilòmetres una gran edificació ens descobreix el castell i les dependències de Montesquiu.
Edifici rectangular amb merlets, refet al segle XVII. Construcció de planta quadrada, amb planta baixa i dos pisos. Té l’entrada principal al sud, a través de la qual s’accedeix a una ampla entrada, on hi ha l’escala d’accés al primer pis, noble. L’actual edifici és el resultat del progressiu creixement des de la domus del segle XIV, ampliada primer pels Descatllar al segle XVII, els quals li donaren l’aspecte casteller i posteriorment pels Juncadella al segle XIX i XX, que hi construïren la galeria de tramuntana i el pis de servei. Els merlets que el coronen amaguen una teulada de diversos vessants, en curs de restauració. Els materials constructius emprats foren la pedra lligada amb argamassa i la teula àrab. També hi trobem elements provinents d’altres construccions, aportats pels Juncadella.
La part més antiga del castell es pot observar les espitlleres a la planta baixa, tant a les façanes est com oest del cos de migdia. En aquest mateix cos s’hi adossa una petita capella d’una sola nau dedicada a Santa Bàrbara.

Castell de Montesquiu
Itinerari
0,000 Km. Santa Maria de Besora.
Fitxa tècnica
Horari de trobada autocar i preu d’activitat
C. Llull cantonada c. Llacuna a les 6.45h
C. València cantonada c. Rogent a les 7.00h
“soci SEFM/ICARIA amb llicència A FEEC”: 20.00€
“soci + llicència temporal FEEC”: 26.00€
(Aquesta modalitat temporal es podrà tramitar com a màxim cinc vegades, any 2026)
“no socis amb llicència A FEEC altres clubs”: 25.00€
“no socis + llicència temporal 2025/2026”: 31.00€
(Aquesta modalitat temporal es podrà tramitar màxim una vegada, ja que caldrà esdevenir soci, any 2026)
Inscriure's a l'activitat
Only 24 spots left
Donar-se de baixa
